HTML

Mobilni bankar - blog

Kako upravljati troškovima  

 

23.02.2022
Slika
 
Gdje odlazi vaš novac? Koliko novca mjesečno potrošite na izlaske? Koliko trošite na ratu za kredit ili kreditnu karticu? Koliko trošite za hranu? Ne znate? Tačno ćete odgovoriti samo ako pratite i bilježite svoju potrošnju, odnosno ako pažljivo upravljate kućnim budžetom.

Napravite lični proračun kojim kontrolišete svoj novac kako bi ga rasporedili na najbolji način i ispunili sve svoje potrebe, želje i ciljeve.

Najjednostavnija proračunska tablica ima dvije kolone u koje upišete troškove (lijevi stupac) i primanja (desni).

Cilj vam je da kad podvučete liniju, imate višak primanja nad troškovima,  što znači da možete štedjeti. Poželjno je da taj višak  bude 20 posto svih primanja, a može i više.

Da biste u tome bili što uspješniji, slijedite ove korake:

1. Popišite sve svoje troškove

Vodeći detaljan popis svih troškova, tačno ćete znati na što trošite svoj novac. Zato, prvo krenite od troškova.

Razne su metode praćenja potrošnje: zapisivanje  u rokovnik, u mobitel, čuvanje svih računa i druge. Bez obzira na način praćenja, važno je da svaki trošak, čak i onaj najmanji, uvijek zabilježite. Najlakše ćete to učiniti ako troškove razvrstate prema stavkama namjene (npr: troškovi za stanovanje, hranu, prijevoz, režije, higijenu, odlasci na kafu, izdaci za otplatu kredita i sl.).

Budite iskreni prema sebi, detaljno i stvarno popišite sve na što trošite novac. Nemojte zaboraviti na račune koje plaćate dva puta ili jednom godišnje. 

Postoje dvije vrste troškova: nužni (stanovanje, hrana, odjeća, obuća i obrazovanje, ako se još školujete) i oni koji nisu nužni (download muzike ili rođendanski pokloni).

Pratite sve svoje troškove, bilo da se radi o kupovini na karticu ili na podizanje gotovine s  bankovnog računa. Ako ugovorite uslugu mobilnog  bankarstva u svakom trenutku možete vidjeti kada, koliko i na što ste potrošili novac.

2. Popišite primanja, preispitajte troškove i odredite prioritete

Kada ste popisali sve na što trošite novac, već ste na pola puta da kontrolišete svoje lične finansije. Uporedite svoje rashode s prihodom. Da li su rashodi veći? Ako jesu, morate odrediti prioritete troškovima – dati prednost onima koji su najvažniji.

Nužni troškovi – hrana i stanovanje su najvažniji. Morate jesti i imati krov nad glavom. Ali, što je sa svakodnevnim ispijanjem pića s prijateljima u kafiću,  članarinom u fitnessu i odlaskom frizeru? Ako je zbog toga vaš proračun u minusu, možda se tih troškova za sada morate odreći.

Razmislite da li je kredit koji imate nepovoljan i vrijedi li uraditi refinansiranje povoljnijim kreditom. Dugoročno, i ovo može dovesti do uštede.

3. Ne zaboravite štedjeti

Uspjeli ste uskladiti prihode s rashodima. Jeste li predvidjeli štednju za budućnost?

Zato u svoj plan osobnog proračuna morate dodati stavku „štednja“. Opće pravilo je da bi trebalo štedjeti 20 posto mjesečnog prihoda. Ako ne uspijete, još jednom preispitajte troškove.

Plan ličnog proračuna počinje s određivanjem cilja a taj je – da vaši prihodi budi veći od rashoda. Ako pametno upravljate svojim novcem, imat ćete višak novca (suficit) i sigurniju finansijsku budućnost. U protivnom, imate manjak novca (deficit) i brige kako platiti račune i vratiti dugove.

Upamtite: uspješnim vođenjem ličnog budžeta vi kontrolišete novac, a ne on vas.

Držite se svoga plana.  Proračun je vama na pomoć. Jednom kad ga napravite, kontrolišite kako vam ide.


Lični proračun možete raditi u kratkom roku (mjesečno) ili dugoročno (polugodišnje, godišnje). Kada planirate mjesečno, ne zaboravite na godišnje troškove. Naime, tokom godine  postoje razlike u visini troškova života – troškovi grijanja su veći u zimskim mjesecima, a u ljetnim ćete imati dodatne troškove godišnjeg odmora. Stoga se štednja iz jednog mjeseca treba vremenski rasporediti za potrošnju u drugom mjesecu. 


Ovo može biti korisno i drugima – podijelite  objavu.
0 0