Kako biti odgovoran potrošač i dužnik

not sale

Odgovoran potrošač i dužnik redovno plaća svoja obaveze za kredit i kartice, plaća sve račune na vrijeme, kontroliše svoju potrošnju.

Finansijska situacija pojedinca najviše zavisi od odluka koje sam donosi. Odgovorno se ponašaju samo finansijski opismenjeni potrošači, koji imaju znanja, umijeća, stavove i ponašanja potrebne za upravljanje vlastitim finansijama u skladu sa vlastitim interesima i mogućnostima.

Šta utječe na naše finansijske navike

Svako se mora suočiti sa svim posljedicama koje donose lični izbori. Krajnji cilj odluka koje pojedinac donosi je zadovoljavanje pojedine potrebe ili želje, te ostvarivanje finansijskih ciljeva koje je sebi postavio.  Odgovorno potrošačko ponašanje svodi se na dobro informisanje i promišljene odluke.

Na donošenje potrošačkih odluka utječe mnogo faktora kao što su kultura, okruženje, društveni status i društveno okruženje.  Sve to nas može navesti na donošenje nekih (ne)ispravnih odluka.  Pojedini praznici, običaji, sezonska sniženja, utječu na našu otpornost jer su situacijski mamac u kojem i najveći racionalisti posustanu u samokontroli, te često uradimo ono što je neispravno tj. štetno za naš novčanik.

To je tako jer su se te situacije u kulturološkom kontekstu pozicionirale kao normalne,  te se čak smatra da je kupovina i potrošnja (često nerazumna) vrlo pohvalna i pozitivna stvar.

Naša okolina, pogotovo porodica i prijatelji, također imaju utjecaja na naše potrošačko  odlučivanje i način na koji trošimo novac.

Baš zbog toga (zbog očekivanja okoline), čak i i situacijama kada za nešto nemaju finansijskih mogućnosti, mnogi pojedinci nastavljaju s istim životnim stilom i potrošnjom  jer osjećaju pritisak okoline da moraju tako nastaviti.

Od ličnih faktora koji uključuju motive i motivaciju, percepciju, stavove, obilježja ličnosti te znanje ističe se motivacija. Prema nekim istraživanjima, do 90 % naših odabira (kupovine) određeno je impulsom, osjećajem ili navikom. Iako takvi nalazi znatno variraju u različitim grupama ljudi, i dalje je jasno kako je samo mali dio naših odluka uistinu zasnovan na prmišljenim odlukama.

Osobine odgovornog dužnika i potrošača

  • Izbjegavaju nepromišljene odluke o kupovini.
  • Prije veće potrošnje ili kreditnih zaduživanja kvalitetno se informišu i traže savjet.
  • Ne troše više novaca nego što  mogu.
  • Biraju finansijske proizvode banke (kredite, kreditne kartice ili limit po tekućem računu)  koji su u skladu sa stvarnim potrebama i finansijskim mogućnostima.
  • Obaveze po kreditnim karticama i kreditima izmiruju na vrijeme.
  • Razmišljaju i analiziraju moguću buduću finansijsku situaciju  uzimajući u obzir  da im se može desiti smanjenje prihoda ili neočekivani troškovi.

Na kraju

Ukoliko ste razmišljali da podignete kredit ili kreditnu karticu – koristite našu besplatnu uslugu Mobilni bankar. Pozovite nas i saznajte sve informacije o bankarskim proizvodima koji Vas zanimaju.

kreditni upitnik
POPUNITE OVDJE

Naše kreditno posredovanje podrazumijeva da klijentu pružimo sve potrebne informacije u cilju klijentovog donošenja bolje odluke. Također – od nas možete dobiti i sve potrebne formulare, koje nakon ovjere mi nosimo u Vama najbližu poslovnicu banke. Vi u banku odlazite samo jednom – na kraju, kada je sve gotovo, odlazite da preuzmete Vaš novac ili kartice.