Finansijska pismenost u BiH

finasijska pismenost

Mobilni bankar je usluga koja klijentima omogućava da lakše i s razumijevanjem realizuju svoje potrebe u banci (kredit, kreditna kartica, otvaranje računa…). Osim toga, trudimo se da klijentima pojasnimo osnovne pojmove sa kojima se susreću u toku realizacije svojih potreba.

Šta je finansijska pismenost?

Finansijska pismenost definiše se kao sposobnost da se razumiju osnovni finansijski koncepti u donošenju odluka o štednji, investiranju i zaduživanju. Prema jednom svjetskom istraživanju (2018.godine) građanima je postavljeno niz pitanja iz finansijske pismenosti.  

Primjer jednog pitanja:  Pretpostavimo da imate malo novca. Da li je sigurnije staviti svoj novac u jedno poslovanje ili ulaganje, ili da stavite svoj novac u više preduzeća ili ulaganja? Odgovor je očigledan svima koji su upoznati sa diverzifikacijom rizika.

Rezultati ovog istraživanja su pokazali da je u BiH finansijski pismeno tek 27% stanovništva. U Evropi su iza nas: Turska, Portugal, Rumunija, Kosovo  i Albanija.

Top 10 finansijski najpismenijih država na svijetu (%)

  • Danska: 71%
  • Švedska: 71%
  • Kanada: 68%
  • Izrael: 68%
  • Velika Britanija: 67%
  • Njemačka: 66%
  • Holandija: 66%
  • Australija: 64%
  • Finska: 63%
usluga mobilni bankar je besplatna
SAZNAJ DETALJNO ŠTA JE USLUGA MOBILNI BANKAR


Istraživanje kompanije Visa Inc.

Kompanija Visa Inc. je u saradnji sa Ekonomskim fakultetom Univerziteta u Sarajevu provela  istraživanje  finansijske pismenosti u BiH koje je pokazalo da 72,7 posto stanovništva Bosne i Hercegovine želi saznati više o upravljanju novcem.

Različite finansijske usluge i proizvodi sve su dostupniji građanima Bosne i Hercegovine, ali je njihovo znanje o ličnim finansijama godinama na niskom nivou.

KAKO KONTROLISATI TROŠKOVE


Građani BiH uglavnom ne poznaju ni osnovne finansijske pojmove sa kojima se svakodnevno susreću.  Finansijska pismenost je izuzetno slaba, te bi ova vrsta opismenjavanja trebalo da ima prioritet.

Gotovo polovina ispitanika (44,8%) vjeruje da su dobri u raspolaganju vlastitim budžetom, 38,1 %  sebe procjenjuje kao prosječne, a samo 8,3 % ispitanih kaže da posjeduje izvrsne vještine raspolaganja novcem.

Studenti sa ekonomskih fakulteta u BIH su se usaglasili da bi bilo veoma korisno kada bi dobili više informacija o kreditima, kamatnim stopama, platnim karticama i bankomatima, online plaćanju i e-bankarstvu.

ZANIMAJU ME KREDITI

Općenito, oni finansijske informacije dobivaju od prijatelja, porodice, putem interneta, te od službenika u bankama. Većina mladih u BiH vidi internet kao glavni kanal za promociju finansijske pismenosti među mladima.

Nakon istraživanja kompanije Visa Inc. održana je panel diskusija sa zaključkom da je potrebno sistematičnije raditi na educiranju građana iz oblasti finansijske pismenosti.

Pročitajte i:

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Google photo

You are commenting using your Google account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )

Povezivanje na %s