Flaširana voda – samo dobar marketing?

flasirana voda

Gotovo 780 miliona ljudi širom svijeta nema pristup izvoru čiste vode (voda koja teče kroz kućanstvo, bušotinu, bunar ili zaštićen izvor).

U SAD-u pristup čistoj vodi iz slavine ima 99,2% stanovnika. Međutim, čak 30% njih pije flaširanu vodu. Kao razloge najčešće navode zabrinutost zbog lošeg ukusa i kontaminaciju vode iz slavine.

Istina je da su flaširana voda i čista voda iz slavine skoro identični u smislu nutritivne vrijednosti i okusa. 

U studiji iz 2011. samo je jedna trećina ispitivača mogla prepoznati vodu iz slavine u odnosu na flaširanu vodu.

Treba znati da je proizvodnja flaširane vode skup proces koji zahtijeva velike količine sirove nafte, dodatnu vodu i često jednokratnu plastiku.

Flaširana voda je skuplja gotovo 2.000 puta nego vode iz slavine, koja košta manje od centa po galonu (u SAD).

Voda iz slavine je češće sigurnija

Mnogi ljudi pretpostavljaju da je viša cijena opravdana zdravstvenim prednostima flaširane vode, ali u većini slučajeva to nije tačno, prenosi Biznisinfo.ba.

U nekim slučajevima, voda iz slavine iz javnih izvora može biti sigurnija, budući da se obično češće testira, dok je veća vjerovatnoća da će flaširana voda biti zagađena česticama mikroplastike.

“Pogrešno je pretpostaviti da je flaširana voda nekako čišća, zdravija ili sigurnija od vode iz slavine u SAD-u“, rekao je Peter Gleick, naučnik za zaštitu okoliša i suosnivač Pacifičkog instituta.

icon

Ponuda, priprema dokumentacije i posredovanje za sve vrste kredita

icon sigurnost

Sigurnost, pouzdanost i povjerljivost Vaših podataka

icon telefon

Pozovite nas i poslujte s bankom bez nepotrebnih odlazaka u banku

Širom svijeta ljudi piju oko 10% više vode u bocama svake godine.

Danas Amerikanci piju više vode u bocama nego mlijeko ili pivo. Svaka osoba godišnje troši oko 39 galona flaširane vode. U 2016. godini, Amerikanci su po prvi put ikada pili više flaširane vode nego gaziranih pića.

Firme gaziranih pića su svjesne koliko zarade donosi flaširana voda, pa korporacije poput Coca-Cole i PepsiCo-a ulažu u njezinu proizvodnju. 

Reklamiranje flaširane vode

Neke firme idu u tolike kampanje pa tvrde da njihove “specijalne” flaširane vode imaju čarobni učinak zbog dodanog kisika ili magičnog rasporeda kristala ili raznih drugih stvari, a u isto vrijeme u svojim reklamama ocrnjuju vodu iz slavine.

Istina je da je jedan izvještaj o istraživanju pokazao da se gotovo polovica svih flaširanih voda dobiva iz slavine, iako se može dalje obrađivati ​​ili testirati.

Stručnjaci upozoravaju da flaširana voda nije bolje regulirana, testirana ili praćena od vode iz slavine.

Stvaranje flaširane vode također je skup proces koji zahtijeva mnogo resursa. Kao i drugi izvori plastike, materijal boce za flaširanu vodu proizvodi se od nusproizvoda sirove nafte. Postoji podatak da su za proizvodnju plastičnih boca za flaširanu vodu 2007.godine u SAD korišteni nusproizvodi od 32 do 54 miliona barela nafte.

Osim toga, više vode ide za izradu bočice vode nego što je ona sadrži: firme iz Sjeverne Amerike koriste 1,39 litara vode za proizvodnju jedne litre flaširane.

O flaširanoj vodi u BiH

Dok proizvođači i marketinške agencije tvrde da je flaširana voda čistija i zdravija dokaza za to je veoma malo, što je potvrđeno i iz Zavoda za javno zdravstvo FBiH, podsjeća BiznisInfo.

Većina flaširanih voda podliježe nekim tretmanima, među njima čak i hemijskim, prije samog pakiranja, pa je u tom slučaju voda iz česme bolja i zdravija od tako tretiranih voda.

Nutriocionisti čak navode da je 25% flaširane vode zapravo obična voda, samo upakovana u ljepšu ambalažu.

Analize Zavoda za javno zdravstvo u većim gradovima BiH, Tuzla,Sarajevo,Zenica pokazale su da je voda iz javnih vodovoda dobra za piće.

Slijedeći put prije nego što kupite flaširanu vodu, razmislite da li vrijedi isti proizvodi plaćati dva puta, jer vodu iz česme svakako plaćate svaki mjesec, a samim time probudite vašu ekološku svijest jer je plastičnoj boci potrebno nekoliko stotina godina da se razgradi.

(Izvor: biznisinfo.ba)